مترو ی شرقی غربی کلکته هندوستان

استفاده از ماشین حفار مکانیزه TBM

این ویدوئو نحوه ساخت مترو ی شرقی غربی در شهر کلکته هندوستان و تکنولوژی های به کار رفته در این تونل سازی را نشان می دهد. این ویدئو با داشتن انیمیشن هایی خوب منبعی خوب جهت نشان دادن نحوه شروع به کار ماشین TBM و تونلسازی مکانیزه در محیط های شهری به دست می دهد.

ویژگی های پروژه مترو کلکته:

این پروژه بزرگ که بیش از پنج کیلومتر طول دارد به شکل دو تونل موازی احداث می گردد و از آنجائیکه مشابه سایر پروژه های تونل سازی شهری و مترو از زیر بافت مسکونی فرسوده عبور می کند با چالش هایی مواجه می شود. احداث این پروژه بیش از بیست سال به طول می انجامد.

نقاط خاص پروژه متروی کلکته:

این مسیر مترو در نقاطی مجبور به عبور از رودخانه ای که از مرکز شهر می گذرد می شود. از طرفی این مسیر به گونه ای طراحی شده که قسمتی از آن بالاتر از سطح زمین و به شکل پل احداث می شود و مابقی به شکل تونل و در زیر سطح زمین می باشد. که چنین طراحی نیازمند ساخت نقاطی جهت انتقال قطار از زمین به هوا و یا برعکس می باشد.

همچنین این ویدئو را در مورد راه آهن شهری ببینید.

 

بازدید: ۱۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *